Julianne, atheneum 1, De Insinger

Op de basisschool kreeg ik nog weinig huiswerk. Dat was wel even wennen in het begin op Het Baarnsch. Nu is het huiswerk veel, vooral in het begin was ik druk met plannen en uitzoeken. Nu gaat het gelukkig al stukken beter en kost het mij minder tijd dan in het begin. Tijdens de pauze in de aula voel ik mij op mijn gemak. Het was leuk om met elkaar, mijn nieuwe klas, te ontdekken hoe Het Baarnsch Lyceum is. De school is groot, dat is spannend in het begin. Omgaan met je kluisje was ook wennen in het begin. Welke boeken neem je allemaal mee, heb ik alles? Je jas doe je ook in je kluisje.  Ook dat je nu moest wennen aan de lokalen, eerst waren het er maar 8, nu stukken meer. Je zegt ook meneer en mevrouw tegen je docenten. De creatieve vakken vind ik het leukst, kunst en handvaardigheid. We doen nu bijvoorbeeld kleien, maskers maken en tekenen voor een beoordeling. Ik volg het plusvak kunst, hier ben ik enthousiast over. Je krijgt daardoor ook extra muziek en leert om muziek te schrijven. We zitten dan in samengestelde klassen, zo leer je meer leerlingen kennen.

< Ga terug