Tess, atheneum 1, Nieuw Baarn School

De overstap van de basisschool naar Het Baarnsch Lyceum had ik in mijn gedachten groter gemaakt dan het uiteindelijk was. Ik dacht: ‘oké dan zit je in de aula, voor de eerste keer. Dan moet je alles nog uitzoeken hoe het werkt en waar je moet zijn, hoe gaat het dan allemaal?’ Maar de mentor had ons eigenlijk alles al vertelt in de introductieweek. Tijdens die week hebben we veel besproken en gedaan in de school. Hierdoor kende ik de school en hoe alles werkt snel. Alleen de eerste dag na de zomervakantie zag ik wel wat tegenop. Je was eerst de oudste en nu opeens de jongste!? Het hielp dat ik in de klas kwam met leerlingen van mijn oude basisschool en achteraf viel het allemaal mee! Vooral het eerste schoolfeest was erg leuk!

< Ga terug